Thursday, June 25, 2009

Makan sampai nangis..

pst..pstt..nk citer nih
pasal sorang budak nih
sapa lagi AYRA la
hiks kalo nk tau pasal beckham pi blog satu lagi
(sambil cekak pinggang & jegil bijik mata sapa nk tau pasal beckham niii???!!)
hiks

Ok ok back to story mory morning glory
Aku selama ni x pernah bagi food kat tangan ayra
tak mau dia biasakan diri gigit barang
so selalunya aku suapkan biskut or cairkan jadi mcm nestum
tapi ari tu masa gi kuantan
mummy and daddy sibok nak makan kann
so kena umpan cara..
kebetulan Mama Aimy ada bg tau pasal biskut goodbite tuh..
belek2 ingredient ok
tak ada yg apa2 yg suspicious
so aku beli ar kat MEga Mall tuh

So 1st time lar dia makan ngan TANGAN sendiri
sooooooooo exciteddd..
hinggakan aku n beckham malu satu kedai
sebab..............
sila lihat gambar dibawah

Ini gambar tengah happy makan sambil kaki goyang!



Ini budak nangis sekuat hatiiiiiiii..sebab biskut dh melt in her hand..

Aku n beckham nak betulkan dia tak bagi
JERIT-JERIT satu kedai makan tu pandang we all
mesti dalam hati diaorang ingat aku tak kasi makan anak..
isk isk isk..
Kalian if terdengar/terserempak ngan baby nanges jgn prejudis ngan parenst depa ya..
Maybe ada cerita disebalik tu..
Endingnya
Selepas selesai aku ngan becham makan
Ayra makan 2 bungkus biskut tu equal to 4 keping roti
Aku tak bagi dah lepas tu (sebab kitaorg pun dh abih makan)
still nanges
masa tu bayar n kluar kedai cepat2..
tapi keburukkannya
lepas tu dia kenyang x mo minum susu......
tu lah dia..
makan tak beringat..
hiks..

10 comments:

Elyn said...

alahaiiii menantu ku...... klakar sungguh!!!! aunty geget kang!!!

FIESYAH said...

yummy..sedap ke biskut tu ayra...

Dong_Sanchai said...

alahai siannya..makan sampai nangis ..lawakla ayra neh.. agaknya ayra terharu kot..biskut tu sedaappp

nanonano said...

tp ske tgk die geget beskut tuh,
cm smangat,
kiut lilerr..
hihi

MeL said...

biskut babybites ek? goodbite yg mn satu? cuba patahkan 2 biskut tu, suh ayra pgg dua2 belah tgn dia. mika pun sm gak, klu da melt kat tgn tu marah sbb xpuas mkn hehe..

oli said...

kakakakaka...kelakarnya...

Cik Aimi Husna said...

nanti auntie leh bg ayra baby carrot.sedap.aimi suka.

e.l.i.s.s.m.i.e said...

1st time makan dengan tangan sendirik? rajinnya mak awak, ummi saya malas :( dah alama saya kena pegang biskut sendirik..skang kena pegang botol sendirik selalu..bosan tol..

xoxo,
Nuha

MamaAimy said...

hahaha....Aimy klu mkn byby bites abis comot muka dgn walker2 sekali...

cedap kan biskut tu ayra!!..

Pembetulan...bkn goodbite..tp..babybites...

YatieJay said...

Hahahahaaa!!!! Kelakar sedih la AYra ni......