Wednesday, June 3, 2009

Luahan Hati Lagi

INI ENTRI LUAHAN HATI
Weekend tu balik kampung
Ada kenduri kendara kat kampung
Selalunya kalau balik kampung
Memang tak tido sana sejak ada baby nih
Tapi sebabkan kenduri nih
so berkampung lar kami kat kampung
Penuh satu keta ngan barang ayra
Walker,tilam,baju,pampers,bakul susu (padahal tido satu malam jer ha ha ha)

So nak jadi citer
hari sabtu and ahad tu sangat lar PANAS..
PANAS ygtak leh tahan woh
kalau orang tua pun tak leh tahan
camner budak2 and baby kan??
Especially ayra yang mmg baby aircond tuh
Hati aku (instinct ibu) dah terdetik
something tak sedap
Aku tak pandai ar cmner nk halang orang
nak cakap susah sedara mara
kang terkecik hati
tapi aku tau kelemahan AYRA
tak leh berpanas..

Nak jadi citer..
Ayra asik kena dukung kesana sini
Bawah panas terik..
(tetambah ayra susah minum air kosong)
So.. malam tu badan dia dah dedar2
Temp tunjuk 37.3
ok aku dah mula risau..
(tido kat luar mesti sejuk umah kampung)
tapi badan ayra dah dedar n suhu dh tunjukkan 37.3)
pengalaman ayra demam 1st time membuatkan aku FOBIA..

Esoknya kul 630 pagi
temp 37.7 confirm demam..
Tak leh nk buat apa dah lar..
dah demam...
Apa lagi balik tu .. terus demah kepala ngan air bg ubat demam last2 ubat montot)

Isnin tu..
Dia mcm dah ok..
tapi aku ni naluri ibu kan..
tak puas hati..bw jugak ke KLINIK
Dr ckp ttekak dia merah (AGAIN)
so dr bg antibiotik n continue ubat demam..

So isnin dan selasa aku menjaga ayra and termasuk aku cherry berry + demam jugak
Cuaca panas ..
Hari ni aku gagahkan diri gi OPIS..
Tapi hati tertinggal kat umah..
TInggal ayra kat TOK MAMA
Hopefully ayra sihat
Kalian doakan ayra sihat ya?
Tak sabar nak balik umah!!!

Ini gambar ayra dalam buggy yang beli kat SOGO. (masa ni dia tgh ngantukk banget and tgh tunggu nombor nak jumpa doktor)
Brand: DISNEY
Harga : RM 69 Only ada promotion
Color choice: Green(mcm dlm gmabr) orange and Grey

7 comments:

Nina said...

Cian miss Ayra..makan ubat tau for every 4 hours...asal mummy x pasang kipas yang bole sangkut kat buggy tue...sejuk sket..cuba sudukan dia air kosong...try la

Aku Bukan Bidadari said...

Dah dah..bg minum air zamzam sumer..

MamaAimy said...

cian ayra..aunty doakn moga cpt smbuh...Amin...

Anasfadilah said...

ZIyyad pun jenis kuran gminum air kosong and tak tahan panas

putera lindungan bulan lah katakan..lahir waktu senja gitu..mana panas

tulah..susah kalau orang tak paham

last2 anak sakit demam,kita gak yg susah

semoga ayra cepat sembuh k,jgn bagi mama susah hati :)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

ala siannya awak..awak kena banyak minum air masak tau nanti mummy risau..moga awak cepat sembuh

yang selalu doa awak baik2 sajer...

xoxo
Nuha

Elyn said...

Ayra cepat sembuh..... nnt leh joint wafiq melasak!!!

u buggy tu murah ek!!

tulip said...

tiara, nabil pun hari ni demam. malam tadi muntah2.
ayra, auntie doakan cepat sembuh ok.