Monday, March 1, 2010

Tak Layak Digelar Manusia atau Binatang!

Runtun betul hati aku baca berita 2-3 hari nih
Memang manusia tu tak layak digelar manusia atau pun binatang
dan orang2 yg sekeliling yg memerhati si bangsat tu pijak/terajang budak tu
aku patut gelar apa?
Dungu? SIBODOH? kenapa tak tolong?
tak ada perkemanusiaan dah ke?
ntah lar manusia..

takut ke ngan si bangsat tuh?
dia pegang pistol ke?
hanya kerana dia ckp..
jangan campur urusan dia?
so sumer orang boleh buat bodo camtuh?

adus!
tgk beriat malam tadi
mak dia minta bantuan kebajikan masyarakat
untuk apa???
lari dari kemaluan sendiri?
ya aku menghakimi mak dia
sebelum hukuman dijatuhkan!
sebab aku manusia
geram!

entah kenapa
tak timbul simpati kat hati aku nih untuk mak dia!
ya allah..
semoga bangsat tu ditangkap..
dan dlm penjara tu biar mati kena belasah ngan banduan2 dlm tuh..
geram!!
kematiannya si bangsat tu satu rahmat!!

Syafia Humairah Semoga Dirimu TEnang disana..

7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kalo kat kampung aku, mati mamat tu dikerjakan!!!

eiNa said...

aku memang emo ngan mak dia.. dah la besekedudukan pas tu duk buat muka kesian dalam tv.. haihh la.. seb baik la aku bukan sharizat kalau dak aku lempang duulu muka dia!! bodo tui..

iem said...

mmg tak berperi kemanusiaan betul..
kita nak marah anakpun tak sampai hati ini plak pukul huhu sedih dengar..

alfatihah untuk arwah..

Anasfadilah said...

kita hidup berjiran kena ambil tahu hal sekeliling,bukan jaga tepi kain orang tau,tapi ambil ahu

tengok lah apa dah jadi dengan arwah shafiyyah tu..

mana masyarakat keleling dia

tengok aje?lagi bangang pada mamat yg pukul budak tu,takpun sama taraf kebangangannya

kalau kat kampung ni,mati la mamat tu kena ganyang sepak terajang pulak

Elyn said...

masuk penjara elok kene pijak reramai ngan banduan2 tu ha.... kes bebudak ko buat la memain!!!

ish tak tau nak cakap apa dah!!

mummy_adam said...

mmg gile kejam.. patut dipijak sampai mati jea si mamat budus tu.. huh

lin muhamad said...

klu masuk penjara kat america ni,confirm mati kene pukul ngan banduan.diorg kan anti klu penjenayah tu ditangkap atas kesalahan -kejam pada kanak2. bunuh org tua takpe pada diorg.

aku pn benci tengok sundal tu. belakon semata!