Friday, June 13, 2008

Yuhu..
Hi Hi Hi...
Semalam mummy,daddy and baby .. cuti kan kan ..syok kan MC
Gi check up sebenarnya..
Awal pagi dah kuar dari umah.. tak sabar2 nak tengok baby dok wat per dalam perut tuh
Alhamdulillah.. semuanya ok..
Mula-mula terkejut gak..
Pasal doktor tegur cakap perut aku kecik..
And aku dah cuak dah..
Dia takut baby kecik..
Rerupanya aku dah 34 weeks..
Aku ingat still 33 weeks..
After doktor check size pala baby..
Everything normal..alhamdulillah
Baby dah besar.. berat baby semalam 2.27kg..
Baby dah dok kat bawah, tapi lom engaged..
Doktor kata nak jumpa aku setiap dua minggu lepas nih..
Next check up aku kena isi borang masuk spital..
Hu Hu Hu .. Debar!
Eh .. nak tau berat aku?? ha ha ha..
Sangat lah berat.. dah 68kg..
Sampai nurse tegur.. Banyak nya puan naik..
Bluwekk!! Nurse jeles kan kan kan?

Well lepas tuh.. gi jalan-jalan ar pulak
Aku mc, beckham cuti..
tau dek bos aku mati..
tapi takper kut orang pregnant kan.. no hal punya, sumer leh excused.
Beckham tanya nak gi mana..
Aku kata jom cari botol susu baby.. (Dr. Browns)
Kita gi one utama.. kalo ada rezeki baby
Ada ar diskaun..
Kat OU.. orang ramai gak
Diaorag ni tak reti p keja ke..
melilau gak pusing nk cari parking..
That's why aku suka gi midvalley
OU ni aku leh kira ngan jari baper kali pi sttahun..
Kat sana jenuh melilau..
Masuk Mom Cares, mother cares, apa ntah lagi..
Sumer takder diskaun..
Still normal Price 3 bijik RM 98.00
So beckham kata ..takper ar ada masa lagi 1 bulan..
Nanti kita cari lagik..
Pehtu aku masuk Guardian nak cari getah letak air panas tu (Untuk demah perut nanti)
Tetiba..dah memang rezeki baby alhamdulllah
Guardian lak boleh ada botol tuh Dr. Brown tuh..
Aku dapat 3 Bijik RM 81.80 (memang murah)
Terus ar beli..terus lupa nak beli getah letak air panas tuh..
Sok lusa ar baru beli tuh.. pulak

Pehtu Masuk Jusco, belek tu belek nih..
Compare price..
Last-last aku beli 3 lai towel kecik jer RM 3.10 after diskaun 20%
Untuk Baby ar jugak..ari tu dah ada 3 lai..tapi my mom cakap tak cukup 3 lai..soh beli tambah
Tengok gak baju kut-kut murah
Haram!! sumer mahal2 belaka..
Sama ngan harga baju aku 2-3 lai..
Last-last tak beli satu pun baju dia..
As at today baju baby dah ada 21 pasang cukup lar tuh insyallah..
Ohya.. semalam aku jalan sangatlah penat and letih..
7-8 kali singgah toilet buang air..
and aku dah pandai dah..masuk toilet khas tu
Selesa betul.. pehtu jalan 15 minit duduk 10 minit..
Hi hi hi.. sangat termengah-mengah
I need stamina!!



Lepas tu balik dari OU about 5 lebih..
Terus ke Bandar Tun Razak, cheras..
Tetiba aku cakap ngan Beckham jom kita gi Tesco Extra
Tengok-tengok jer .. keh keh keh (itu lah alasan selalu)
Pi tesco extra.. rerupanya mahal gak ar
Nak beli set bantal tuh..
Macam tak berbaloi jer..
Mahal gak (nak murah lagi wat sendirik lar eh)
Takper lah tunggu mydear sales nih 26 June..
Tunggu aku datang..
Aku borong sampai rentung poket!
Ok dak?


Balik umah.. almost maghrib..
Mandi apa sumer..
Makan apa sumer..
Kul 9 lebih aku dah berdengkur-dengkuran..
Penat sih.. tapi siok ar (psal tak keja memang siok walaupun penat terkangkang)

Nih lar blanket.. rerupanya aku beli ari tu salah da yang aku beli ari tu towel rerupanya!..tapi tak beli lagi Mahal nak mampuih!! tunggu next month ar pasal duit dah beli botol susu..

Nih stroller, aku tanya baby nak stroller nih tak.. dia keras2 kan badan dia..tak nak lar tuh kut pasal mahaii hi hi hi..

Beckham tengah belek puting (pacifier), tapi tak tau nak amik yang mana satu.. sumer sama jer.. (tengok dia ketap2 bibir pasal sumer mahai2 belaka hahahah makin botak ar beckham kat paler tuh)









No comments: