Thursday, June 5, 2008

Wah..havoc..
Terkejut.. tergempaq
Minyak naik mendadak.. RM 2.70/liter..
Terkejut mummy and daddy..
Lepas ni kena wat planning kaw-kaw
Baby terkejut tak??
Agaknya baby pun tak suka kan..
Tuh lah pasal baby dok pusing - pusing dalam perut mummy ..
Aktif betul..
Baby pun nak marah pak lah eh??
Hi Hi Hi

Ari ni jalan very the clear...
Agaknya orang dah start naik perkhidmatan awam kut?
Or orang malas dah nak gi kerja..
Sumer orang dah nak duduk umah..

By the way.. semalam my mom soh pulak aku minum air akar fatimah..
Kebetulan bulan 4 ari tu dia baru lik umrah..
Rezeki aku ar dia dapat beli akar fatimah tu..
Pehtu awal2 dulu dia memang dia tak bagi minum
Katanya to early..
Now dah 33 minggu.. so sedang elok ar
Akar fatimah tu rendam dalam air zam-zam
Pehtu minum
Rasa.. masyallah...
Tak sedap langsung..
My mom kata lagi..kalo akar fatimah ni kembang bunga
Maknanya aku nyer rahim tu pun dah mengembang wallhualam
Tapi kalo dah kuncup jangan minum ..
Takut rahim tu menguncup..
Entahlah...
Aku ni macam2 minum
Sampai beckham kata..
Kang mabuk lak.. minum macam2
Tapi aku rasa kita ikhtiar
Dan selebihnya doa banyak2 kat allah..

So rutin aku sekarang nih..
Pagi - pagi minum olive oil satu sudu + kurma (pasal tak sedap itu olive oil)
Kat opis after breakfast - Ubat doktor Obimin + calcium
After Dinner/Sebelum Tido - Air Akar Fatimah + oilive oil satu sudu..
Tuh belum dalam pantang lagik tuh..
Mak aku kata nak gi chowkit beli segala "mak nenek" jamu..
Hu Hu Hu..
Dia kata kalo yang pil-pil2 tu takut tak berkesan..
So dia nak beli jamu asli ..
Aduilar mesti pahit berdengung..
Tu belum masuk campur tangan dari tok aku yang kat penang tuh..
Nanti tah haper yang dia soh aku makan..
Akar-akar kayu yang direbus/ikan haruan dah semestinya..
Tak pasti camner aku nak telan ikan haruan tuh..
Dah lah tak makan ikan..
Tapi aku nak baik cepat..rasanya aku pasrah kut..
Tapi tuh lah pesan orang - orang tua..
Kena ar ikut banyak baiknya..

Tak tau lar sekarang ni aku berazam
Dalam pantang nanti nak pantang elok-elok
Pasal aku nak baik cepat..
Insyallah..
Aku nih penakut ya amat..
Semoga tuhan kuatkan semangat aku..

Ps: Mummy dearies u all ada rasa sakit kat ulu hati tak??

No comments: