Wednesday, June 25, 2008

Salam sumer mommy dearies..
Semalam tak update pasal takder citer..
Actually malas sebenarnya..
malam tadi kena cramp (tarik mengkarung)
Wohhh sangatlah sakit!!!
Dah lama tak kena..
Terjerit2 ar sekejap..
Kelam kabut ar beckham mangun, sian dia..
Cuba x mo jerit tapi sakittt !!!
ari ni jalan capik-capik..
Insyallah ari sabtu nih..
Genap ar aku 36 minggu
And dah start kena pi check up kat spital setiap minggu
Kali ni aku pi sorang ja..
BEckham tak leh cuti.. pasal dia leh cuti sekali jer sebulan
Lagipun dia nak simpan cuti.
Dia nak cuti lama katanya 2 minggu nak tolong aku jaga baby..
Insyallah..
Being 36weeks..
Aku semacam tak sabar lak nak bersalin cepat2
Padahal aku leh tunggu dengan sabar 8 bulan lepas??
Adakah ini sindrom biasa??
Setiap hari aku dok tertanya is it today???
Adakah hari ini or malam ini aku akan bersalin??
Semalam siap pesan ngan my mom..
Ingatkan jalan nak pi spital??
Nanti mana tau.. ternak bersalin kat opis..
aku pi terus jer dari opis..
walluahalam
Memang macam2 aku pikir..
Dah tuh setiap malam dok mimpi macam-macam..
Just nak share ngan sumer..
U all suker minum vitagen tak??
Vitagen bukan untuk budak2 kecik jer tau
Untuk pregnant lady sangat lar baik..
especially kalo yang susah nak berak tuh..
At least minum satu botol sehari...
Untuk bayi pun bleh tapi kena cairkan ngan air
And untuk budak2 pun bagus..
Aku memang feveret minum vitagen sebelum pregnant and selepas pregnant..
Pamplet nih aku dapat masa gi antenatal class hari tu ..
So just share ngan mummy out there..
and sumer..
Sapa yang susah berak tuh.. sembelit ke apa ke minum lar vitagen..!!
Aku suka beli vitagen kaler pepel (kat jusco sekarang ada promotion 10 botol RM 7.15)


Pehtu nak citer pasal susu..
Aku tak suka minum susu..
Tapi semenjak preggy nih kena minum susu kan..
sekurang2nya aku minum susu segelas jer sehari
Tapi kalo susu berkrim yang lain makan ngan cornflakes
memang aku suka.. kata doktor takper asalkan aku makan / minum benda yang dibuat dari tenusu..
So far ini jerlah susu yang aku minum dari start preggy smpai ar skarang..
Ada byk choice susu..
Kalo sesiapa yang kerap cramp.. minum ar susu bebanyak..
Tapi aku dok bergantung kat vitamin calcium yang doktor bagi tuh..
Alhamdulillah so far ok jugak..
Aku selalu beli susu dutch lady yang coklat or strawberry tuh..
So biler aku dah minum susu tuh.. aku skip ar ANMUM nih..
Memang tak sedap ANMUM nih.. sapa yang pernah minum tau lar!!

Aku rasa sempat kut stok ni sampai aku bersalin..
Ekekeee..

No comments: