Thursday, June 26, 2008

Morning.. mummy dearies ..
Hari ni malas (hari-hari aku malas) nak mangun!
Malam tadi beckham tengok bola..
And aku lak tak leh nak tido
Perut memulas-mulas
kali ni confirm bukan pasal nak berak or kentut.. hi hi hi
Tapi alhamdulillah takder per
Maybe baby membesar and kedudukan posisi tidor aku pun tak berapa betul
Tuh yang buat sakit perut kut..

Pengalaman baru yang aku rasa..
Baby hiccup dalam perut..
Dulu aku tak tau pun gerakan tu dipanggil hiccup
Aku ingat kan tu pergerakan baby dok kick aku
Tapi after explanation by doktor kat kelas tuh
Baru lah aku tau..
Kalo tak baby chart movement tu aku tick sekali
Rupanaya kalo pergerakan yang macam tuh dipanggil hiccup
And oh ya Dilla.. kalo baby keras2 badan tu bukan pergerakan..
And tak boleh tick.. :D
Kita hanya boleh tick bila rasa dia kick jer..

Mummy Dearies pernah rasa baby hiccup (SEDU)??
Nak tahu camner rasa dia?
Ada satu ketukan kecil kat perut tak kuat sangat macam kena kick..
Tapi berirama dan berulang2
Ada orang yang boleh lama sampai 10 minit or less than that..
Pagi tadi aku rasa.. but tak sampai 3 minit..
Actually hiccup dia tak mengganggu dia pun..
Tak macam kita hiccup.. annoying kan..
Tapi bagi baby dalam perut nih.. diaorang tak kisah pun..

Nak tahu lebih lanjut pasal baby hiccup nih..
Sila click sini..
http://pregnancy.families.com/blog/feeling-babys-hiccups

No comments: