Tuesday, May 27, 2008

Hari ni breakfast nasi lemak..
Dah dua hari berturut-turut nasi lemak
Mummy dah kena bomoh ngan mamak tuh kut?
Sedap giler nasi lemak dia siap ada ayam msk merah
RM 2 hinggit jer..

Tepat kul 10 pagi, mata mula terlelap2..
Kaki dah bengkak balik
Jap surut jap bengkak..
Tak kisah lah apa-apa
Janji baby dan aku sihat..
Alhamdulillah!

Tuhan tak mengizinkan..
Entahlah..
Semalam diskas balik ngan beckham pasal nak dok umah mama..
Kira + pusing punya pusing...
Macam tak worth..
1st reason..
Beckham kena dok kat branch bangi..
Sampai ujung bulan 6..
Then kalo aku stay umah my mom
Aku kena drive sendiri dari opis sampai umah my mom
iaitu menempuh federal highway yang sesak macam nak mati tuh..
Buatnya jadi apa-apa tak ke haru..
Lagipun this weeek aku dah 32 minggu (8 bulan masyallah cepatnya)
Orang kata dah sarat..
Kita kena jugak berhati-hati and berjaga-jaga kan..
Sekarang kalo aku drive..
Smooth jer..sebab ikut highway
Cuma 15-20 minit smpai umah.. (60kmj)
So sekarang...
Rasanya kalo aku explain ngan my mom
Tentang masalah ni rasanya dia tak kecik ati kut kan?
Risau jugak..

Buat masa sekarang..
Aku n beckham stay dulu kat umah kami
Sampai lar beckham keja balik kat subang..
Kalo dah dekat subang..
Boleh lar aku balik dok umah mak aku..
Since beckham drive ..
Sekrang ni aku yang drive pi balik kerja..
Aku jadi supir beckham hi hi hi..

Punyalah gigih aku tahan mata dari tido..
Pasal nak tengok desperate housewife..
hi hi hi..
Sekarang ni mata kul 930 dah ngantuk nak tido..

Since blog nih..
Tempat aku meluahkan perasaan yang terbuku..
Aku just nak tulis..
Aku tak sabar untuk menjadi seorang mummy.
But then.. aku juga takut untuk menjadi seorang mummy..
Dapatkah aku menjadi mummy yang baik untuk anak aku
Aku tak pernah jaga budak
Aku tak pernah pakaikan lampin
Aku tak pernah amik tahu pasal budak-budak
Aku tak reti segala-galanya..
Kalau ada manual untuk menjadi seorang mummy yang perfect
Sure aku beli..
Mungkin ini fobia ketakutan bagi semua bakal-bakal mummy?

Semoga tuhan permudahkan segala-galanya!

No comments: