Friday, July 9, 2010

Buat hal lagi

Aku buat hal lagi semalam..
buat hal cari keja lagi
ari tu dah stop dah
dah rasa penat..

dari ari senin sampai khamis
mata aku merah
tapi tak pedih or bertaik mata ke apa
maybe sebab ekon opis sejuk sangat

then aku ckp ngan bos smlm
"boss, mata i merah, i pi kinik jap eh"
hakikatnya
aku pi interview he he he

tapiiiiiiiii..
selalu ada tapiiiiii
70% memang aku sure dapat keja tuh
sebab.......
tak yah aku citer sini lar kan Kak Ida diam tau jgn bagitau hehehe
nanti aku citer lar kenapa aku senang dpt keja kat situ..

tapiii..
masalahnya
BENEFIT
tak sama ngan apa yang aku dapat sekarang
scope kerja memang aku minat lar
tapi tuh lah
even company tu
BERHAD

benefit biasa2 ajer..
Cuti 9 hari
Medical Leave klinik biasa
No Dental Claim
No Eye Treatment
dan yang paling penting....

kena keja hari SABTU alternate ..

kalau tak pikir kan AYRA
memang aku rembat ajer
kerja tuh..
sebab aku suka scope of work dia
aku memang suka keja camtuh..
tapiiii.......
kalau pikri panjang and long terms
aduhaiii..

tuh lah..
and satu lagi kena aku tolak offer nih

Soalan aku yang tak terjawab
kenapa eh?
diberi peluang tapi aku tak leh nak amik peluang tuh..
apa kah hikmah disebaliknya?
kalaulah aku boleh tau
FUTURE


No comments: