Monday, July 28, 2008

Rentetan Peristiwa..


10Hb July
Pagi tu aku dah siap2 plan nak MC
Nak pi jenjalan ngan beckham malas gi keja
Tetiba aku sakit perut
Since aku nyer next check up on saturday
so beckham cakap soh pi spital terus cehck up



Macam biasa..
Masuk jer bilik doktor..
Doktor nak check bukaan kat bawah tuh
Dia masuk jari
Wohh dah terbukak 1.5 cm
Doktor ada tanya baby gerak camner ok ketak..cukup tak 10 kali gerakan
Semalam nya memang baby gerak 7 kali jer
So aku kena gi check apa nama ntah
Check2 contraction aku tinggi
Kena warded..


Masa tu perasaan aku tuhan jer yang tahu
Terketar2 lemah segala sendi lutut
Beckham pun panik
Panik pasal kalo ikut kami belum ready pun
Beg spital apa pun tak bawa
SElai sepingang jer masuk sepital

Dok kat labour room
Beckham teman aku 24jam
tak renggang2
solat sumer dalam bilik labour room
montot aku kena cucuk ubat bagi berak
Aku siap berak sumer
Dr datang check bukaan baru bukak 2cm
Dr soh aku masuk wad dulu
tunggu kat bilik
Aku cakap dr nak balik umah
Tapi mama lak tak kasi
Dia cakap kang jadi apa2 susah

Kat bilik pun masih tak ada apa2
Aku leh relak2 gelak2 sembang
Tapi contraction still tinggi
Babypergerakan kurang sangat
Pada mulanya aku ingat
Contraction tu rasa camtuh jer
Dengan eksennya aku cakap kat mak aku
Ma..kalo rasa camnih tiara leh tahan lar
Tak yah ar EPIDURAL
Mama aku pun diam jer..
senyum jer...





Start kul 10 malam
Mama nak balik umah
AKu dah start sakit .
Muka pucat
Rasa sakit tu aku tak leh nak tulis kat sini
Beckham dah resah
Nurse kuar masuk bilik
tapi bukaan takder pun
still 2.5cm
kena tunggu lagi
Masa tu baru aku nampak betapa beckham sayang aku (hi hi hi)
Dia peluk aku agar sakit aku hilang (tu baru skit)


Kul 2 pagi
Sakit beransur pergi
Aku dapat tido ngan nyenyaknya (buat kali terakhir)


11 July 2008 (Hari Itu)
Kul 6 pagi..
Midwife datang selak bawh aku
Soh kangkang nak seluk
SIb baik hospital private
Leh ar aku manja2 nangis2
Sakit nak mampuih tuhan jer yang Tahu
Bukaan masih 2.5cm jer..


Kul 730 pagi
Dr lak datang
Seluk bawh lagi
Check2 dah 3 cm
Aku pun dah start sakit2 yang teramat
Masuk labour room
Dengan jujurnya aku cakap
Aku nangis
Aku beristigfar
Aku berselawat
Aku bertasbih
Hanya mati yang aku ingat
Beckham tak henti2 membaca yassin disebelah
Masih aku ingat lelehan air mata beckham
Aku tersekat-sekat minta maaf kat beckham
Saat nak tunggu bukaan tuh
Aku dah tak hirau apa2
Aku sakit teramat sakit
Mungkin ini kifarah atas dosa2 aku
Aku redha
Aku berdoa agar kesakitan ini dibawa pergi


Kul 9.00 pagi
Dr datang..
Beckham soh dr cucuk epidural kat aku
Dia tak sanggup tengok aku sakit
Dan aku pun tak sanggup dah..
TUhan maha penyayang
Dia kurangkan kesakitan aku
Setelah diberi Epidural
Hilang semua sakit2 itu
Alhamdulillah...
Aku mampu tersenyum dan bergelak ketawa



Aku dan beckham
sabar menanti
Bukaan dari pukul 10 pagi hingga 430 petang
Baru ar bukak 9cm
Tepat 4.32 petang
Dengan 3 kali teran + vakuum pasal baby nak kuar sangat2 dan BP baby pun dah rendah
Ayra Rahadatul'Aisy Selamat dilahirkan
Amin yarabbal al amin..
Atas kurniaan yang terlalu bernilai ini..






pERISTIWA selepas tu
Nanti aku sambung
Aku ingat lepas beranak tak der ar tanggung sakit lain
Tapi tuhan dah tentukan bahagian aku..

No comments: