Friday, December 24, 2010

Newbie and Oldies

Pstt..
Dah jumaat..
Ni nak ngumpat sikit..
He he he

Nak baca.. bacalah
tak  mau dosa jangan baca
hiks..

Aku kan newbie kat sini..
Staff anggaran company ni 500++
Belum masuk HQ apa sumer
Tak tau lar ramai lar kut

Tapi for sure department kami tak pernah kenal pun department lain
Kira macam langgar bahu senyum2 jer
tapi paper work kerja takder kena mengena
Ok dipendekkan cerita..

Masa mula2 ari tu
AKu kena marah ngan sorang "Akak" warehouse ni yang dah senior kerja 8 tahun
Even tangga Grade aku lebih tinggi 8 tingkat..
Tapi sebabkan aku NEWBIE sok aku kena marah lorr..
Punca sebab aku buat kut A instead of AM.. ala small matter sebenarnya
Tapi sebab aku gorgeous kan..
lalalalala

Dipendekkan cerita lagi
Akak tu memang cold ajer lah ngan aku..
Selalu kalau call instructed aku.. buat kerja
Akan suara tinggi lor..
Satu hari.. dia jual kuih
Aku pun beli lar RM10
satu keping 50 sen

so bagi2 lar kat department n bosses sini..

Esoknya terus cakap baik2 ngan aku..
Dipendekkan cerita..
Semenjak hari itu..dia baik sangat ngan aku
Sampaikan setiap 1 jam dia akan call
untuk chat2 chatiing
segala kain dalam dia tetiba aku tau
sebab dia meluahkan perasaan kat aku

Sampaikan satu tahap
Dia tanya gaji aku berapa
Laki aku kerja apa
Tapi ingat aku bodow nak jawab sumer terus terang
Aku tau ada agenda

*memang betul pun..
hari ni..
Dia call aku ...
and nak pinjam duit kat aku..
katanya bonus dpat sikit..
tak dapat nak tanggung anak dia masuk skolah
Allah..

Aku terus jer tolak..
Aku cakap..sorry kak..
Saya tak leh pinjam kan akak
Sebab saya pun banyak benda nak tanggung

Dia cakap..
Ujung bulan depan akak bayar..
Akak tak pernah tak bayar..

Aku cakap:
Minta maaf sangat kak
Tak boleh..

Lepas tu...
Dia cakap
Huh.. takper lah tak boleh tolong
Terus dia letak phone!

Ok.. esok mesti dia start marah2 aku balik
What to do,,
Dia nak pinjam RM500

Sedangkan aku memang tak dapat bonus
NEWBIE kan...

korang pernah ke ada experience camnih?


5 comments:

nanonano said...

ccit..
byk songehhh,

YatieJay said...

Baik ada makna rupanya....org mcm ni takyah buat baik pun takpe. Pinjam RM50-Rm100 takpe lagi, kalau dia tak pulang kita just 'lupakan'. Tapi kalau RM500 tak pulang...maunya kita yg sakit ati nanti.

tulip said...

ada udang sebalik mee rupanya dia..

Eliss said...

ada udang disebalik mee goreng pedas satu mamak rupanya.

aku kalo dh start minjam2 mcm tu, terus ignore ajer .

Elyn Sani said...

uish selamba kodok je nk pinjam duit ek!!! rupenye ade agenda.... hai la manusiaaaa