Wednesday, October 13, 2010

Tudung ooo Tudung masuk neraka

sorry (sesiapa yang tak pakai tudung jangan marah, entry ni randomly, kalo marah tak mau kawan aku..what to do pilihan untuk tidak kawan aku aku terima)

Banyak nak cerita
tapi nak susun ayat
and nak karang berita
M A L A S
plus lately ni

Aku dari dulu sampai sekarang memang jahat
Even dulu pakai skirt sikit lagi nak nampak buntut
And now pakai tudung ...
Aku still orang yang sama..
Still jahat..
Still ada dosa
STill hamba allah
Bukan WALI

Aku ni tak faham lar
hina sangat ke kalau bertudung?
kenapa tak mau kawan kalau dah bertudung?
busukke?
tak trendy ke?
tak lawa ke kawan ko kalo dia bertudung?
hidup susah ke kalo kawan ko bertudung?
dia minta duit ko beli tudung ke?
haihhhhh tak faham

Orang bertudung boleh jer nak kawan ngan orang tak pakai tudung
naper orang tak pakai tudung tak leh kawan ngan orang bertudung?
tak trendy eh??
haihhh entah lah tak faham

sorry (sesiapa yang tak pakai tudung this entry only for sapa yang makan cili terasa)
aku still pegi jer Hard Rock Cafe
mana yang aku tak jejak
BALI?
KL?
PHUKET?
SPORE?

aku still pakai tudung yes...
tapi masuk sana dengar live band, bukan tonggak arak

Aku pun bukan bertudung litup
kalau keluar weekend leher nampak (hehehe sendiri terasa)
prejudis?
orang nak kata aku?
katalah.. dosa dia tanggung
even aku berdosa, tapi dosa dia ngumpat aku..pahala dapat kat aku
entah2 equal
wallahualam

yang aku nak tekankan kat sini
akan sampai satu hari
dimana Allah bagi satu peluang untuk kita berbuat baik untuk diri sendiri
DIRI SENDIRI, bukan diri orang lain..
jadi jangan lah hina  perubahan seseorang tu
kawan yang baik terima seadanya
kawan yang jahat engkau pergi mati sorang diri


ok tah haper2 aku nyer blog post entah
harap mesej yang aku nk bg tau sampai lar

pikiran aku byk pikir nih.. tak tenteram
and aku masih di company ni
terseksa jiwa dan raga
batin dan zahir...

ok lar




2 comments:

YatieJay said...

Kawan mcm tu, tak kawan pun takpe. Bukankah kawan yg baik adalah seseorg yg boleh berada dgn kita dalam keadaan 'thick or thin'...mcm tulah lebih kurang org puteh dok kata.... : )

Mrs.R @ Emi said...

dulu i pakai skirt kalo selak je kompem nampak panties :P sejak pakai tdung mmg xpnah jejak mana2 club lg..rindunyer nk nengok live band :)

tdung tu hukumnya wajib...pakai sbb diwajibkan agama..dan bertdung xsemestinya terus jd baik...sama aje..dh namanya manusia, bknnya nabi@malaikat