Thursday, February 18, 2010

Perangai Ayra

Tak tau lar
Mummy-mummy yang anak sebaya Ayra
Ada tak melalui proses mencabar kesabaran?
 
Ayra sekarang kalo pegi shopping compleks,
siap nak jalan sendiri
tak mo pegang2 tangan
tak mo dudk kat stroller
Kalo kena duduk kat stroller
nangis mendayu-dayu
Nampak budak2 siap pegi beramah tamah
nampak pompuan/lelaki cantik pakai baju cantik
siap tegor "tikkkkkkkkkkkk"
tak takut orang
masa kat kuantan last week
dia siap meniarap kat soping compleks tu
sebab nakmenulis..
terjerit2 lar beckham yg penyabar tuh
ha ha ha
bila kitaorg ckp NO NO NO, dia senyum dan buat lagi
anak-anak u all camtuh ke?
 
alhamdulillah.. dia aktif dan bijak camtuh
 
 
tapi aku dan beckham risau ar
kang jatuh ke
kang orang marah ke
kang menangis anak orang ke
 
sekarang gi umah baby sitter
dah start cakap "Pak pak" sambil tunjuk kaki (sepak)
ikut anak babysitter tuh..
adui..risau ar!
dah ajar ckp dont ..jangan tak elok berdosa
tapi dia mcm buat tak tau lar pulak
dah kena pukul kaki tu pun yg dia tau dia nangis tp lepas tu buat lagi
macam-macam risau..
 
 
 
 
 
 

2 comments:

lin muhamad said...

kerisauan tu adalah satu perasaan yg normal pada seorang ibu.bukan u sorang je tiara..i pun sama.sara tu adus notty sgt skrg ni.i pn kdg tu kena lepuk ngan dia.huhu

nanonano said...

Nakal ayra no, smpaikn mummy ngn daddy same kurus da tgk, hehe