Monday, June 7, 2010

Fikir Beribu Kali, tindakan macam mak ayam

Saturday tu pegi Mega kidz, Midvalley
Ekceli ni kali 2 pi mega kidz tuh,
kali ni dah tau dah
Pakai kan ayra socks siap2
kalo tak sia2 jer
Kena beli socks
Ngan mummy dia sekali kena beli
nak masuk dalam tu
Kena pakai socks..

Tak tau apa relevant nya pakai socks
Ok, anyway
Nak cerita
Masa semalam, ada budak tolak ayra (budak dah besar dalam 5-6 tahun)
2 tiga kali dia buat camtuh
Kali keempat aku tak leh tahan
Aku tolak kepala budak tuh
Sebab budak ni bukan yang jenis 1-3 tahun
yang tak faham bahasa
ni budak yang memang faham bahasa
tapi dengki ngan ayra
sebab ayra kecik dari dia
sepatutnya budak 5-6 tahun
main kat tempat lain
bukan kawasan budak 1-3 tahun


Aku tak kisah dah semalam
kalau mak dia mai serang aku,
aku serang mak dia balik

aku tau mesti ada antara korang tak setuju aku buat camtuh
tapi dia macam otomatik
protected kut? mcm mak ayam , kalo org kacau anak dia terus nak mai patuk
camtu lar aku rasa, beckham pun
aku tak pernah tengok dia marah,
budak tu usik ayra
siap beckham cakap kuat-kuat
STUPIDDDDDDDDDDDDD
(pehtu ayra ikut pidddddddddddddd)

Kalau korang?
korang tengok jer ke anak korang kena katok?
kalo budak kecik 1-2 tahun aku ok
sebab budak2 tu tak tau apa2
ni budak dah nak masuk darjah satu
dah besar..
kote pun dah boleh kena potong
err budak ni perempuan ok

*so bila dah mcm ni, kena pikir beribu kali kalonak hantar ayra ke nursery


4 comments:

nanonano said...

a ahh..
na baca pun cam bley rasa pe yg tiara rasa..
eceyy mementang dah sama tittle ehh..
of course la ley fhm..
tu la..geramnye..
hati ni cpt trsentuh kan..
berani la kaco..ishk..

tulip said...

kalau saya pun saya katok balik.. kalau setahun dua ok lagi la... x reti lagi..

YatieJay said...

Hati siapa yg tak panas bila anak kita kena buli. Setuju, kalau budak tu kecik atau sebaya anak kita boleh diterima lagi. Akak siap biarkan aje, nak tengok apa tindakan naufal.

Tapi kalau yg dah besar 5-6 tahun memang akak akan sound sikit, kasik ajar. Ya...mungkin tunjal sekali dua kalau dia masih tak paham bahasa : )

oren said...

huish..

jgnlah sbb hal gini smapi tak mo hntr nurseri..

ok-ok, setiap benda ad pro and cons..

cam kes kamu nih, dh besa jadi kat kami byk kali..kalo over, mmg kami sound saja budak yg buat/ketuk/cubit anak2 akak..kalo mak pak dia mai tnya/marah, kami akan sound balik..sbb depa pun ibu ayah..kalo org buat kat anak depa, depa pun akan buat benda yg sama mcm kami buat..

tak pernah la tunjal kepala anak org, sbb kita pun tak suka org tunjal kepala anak kita..just try to talk to them nicely..mebi budak yg besar tu pekak ke, hapa ke..sbb tu kamu ckp 3 kali pun dia tak reti2 :P

mmg kebarangkalian nk kena buli di nurseri tu ada..tapi kena pndai2 tgklah..mcm anak2 akak..mmg ada gaduh, bila kita amik, bercalar kat muka sbb gaduh ngan kawan..muhd, sampai pernah tercabut kuku kakinya sbb langgar pintu..tu pun rasanya depa main kejar2 la kut..mmg sedih...

besa jugaka kak tegur adik pengasuh yg khabarnya suka marah/cubit naufal gara2 naufal jenis suka berak manjang..akak guna cara haluslah, bgtahu dia..dan dia minta maaf, but dia cakap dia tak pernah cubit..at the same time dia pun bgtahu yg naufal pun suka buat kawan2 dia..so, akak pun salah sbb tgk kat 1 sudut jek..

kalo susah2 sgt, mmg kamu kena berenti keja dan jaga ayra sendiri..