Saturday, February 7, 2009

Ramai yang tanya aku naper aku tak publish blog godgift ni untuk semua.
naper aku nak private blog nih..
padahal bukan apa apa pun blog ni..
kalian..
kat luar tu bukan semua yang macam kita
punya anak
punya pengalaman macam kita..
pahit maung memberanakkan
pahit maung dalam pantang
keseronokkan ada anak
kebahagiaan yang kita rasa ni
tak semua orang rasa..

aku faham sangat-sangat
bila mereka baca blog kita ni..
mereka sedih.. dan at the end mereka rasa kekurangan
bukan semua tuhan kurniakan seperti kita..
dulu..
aku pun pernah di cop
perempuan x akan masuk syurga
hanya kerana aku tak mahu beranak..
orang yg cakap aku tuh..
tak pernah tahu apa niat aku..
tapi peduli apa aku..
dia bukan tuhan
yang tahu niat aku..

kini aku dah ada anak..
dia.. cuba berbaik-baik
tapi maaflah..aku tak mau dah ada apa=apa hubungan dengan dia..
so, bagi aku..
kebahagiaan yg aku rasa ini
aku tak boleh kongsi
aku faham sangat-sangat
bila .. orang ada kita tak ada..
sedih.. mcm down to earth..

hidup kita ni kan ada pilihan..
so jadinya aku pilih untuk tidak berkongsi..
boleh kan?

untuk mereka..
sebenarnya
tuhan itu maha mengetahui setiap yang terbaik untuk hambanya
kerana apa yang dikurniakan..
itulah sebenarnya yang terbaik..
sebagai contoh aku!

aku dulu amat takut untuk ada anak!
bagi aku.. aku takut tak boleh jadi ibu yang baik
tapi aku serahkan semua kepada tuhan
aku serahakan agar tuhan tentukan mana yang terbaik buat aku
mana tahu selepas 4 tahun berkahwin
tuhan bukakan pintu hati aku
untuk jadi ibu..
ya allah besarnya rahmatmu..
so inilah yang terbaik buat aku..

kesempatan ini..
aku mohon..
kalian doakan aku agar dapat menjadi isteri dan ibu yang baik..

ps: panjang eh..

No comments: