Tuesday, September 23, 2008

Baby ayra pengeli (maknanya romantik macam mummy dia ececehh)

Mendiamkan diri dan mengosongkan entry dalam blog ni
bukan bermakna tak ada cerita
sebenarnya setiap saat ada jer citer yang aku nak tulis kat sini
tapi masa tak mengizinkan
pehtu ditambah pulak ngan kemalasan tahap apa pun tak tau lar
tambah lagi ngan mood nak raya (walhal puasa tak cukup)

Aku period lagi..
entahlah hormon tak stabil kut
ari tu awal bulan dh period dah
pehtu nih kuar lagi
banyak nyer lah hai nak kena ganti
Last week, saturday
aku bawa ayra ke rumah kami
itu pun ada konflik yang melanda
Tok mama masam muka masa aku nk bawa balik tuh
tok mama merajuk
aduyai pening paler aku..
Tapi aku kuatkan hati balik gak umah kami..
Yer lah bagaimana pun umah sendiwik lagi best..
Selesa dan nak wat apa pun tak der orang heran.. and bantah
Memang tok mama merajuk
aku sms ajak berbuka poser kat umah aku
dia jawab "tahun depan jer ler"
aduyai.... susah gak kan
hati memasing nak kena jaga
nak kena jaga hati beckham gak
nak kena jaga hati mama jugak
beckham nak balik umah kami
yer lah dah berbulan2 kami x balik..
Ari ahad tuh..
dalam kul 12 lebih
sms dari tok mama
dok tanya cucu dia bila nak balik umah
aku ckp baby ayra tido lagi..
hi hi hi
then kul 3 sms lagi tnya biler nak smpai
and ckp tak yah beli apa2 mama dah masak
"bodek lar kut takut2 kami pi berbuka puasa kat luar"
rasanya ada la 7-8 kali sms dok tnya biler kami nak sampai
padahal umah kami n umah mama sepelaung jer
dlm 20 minit perjalanan
agaknya kalo kami x sampai umah malam tuh
mau dia datang amik baby ayra
sampai jer umah mama
terus depa terkam ayra
aku n beckham terkedek-kedek jer lah punggah barang2
dalam diam2
tok mama cakap kuat2
"minggu depan tak payah balik umah mummy duduk jer ngan tok mama"
aduyai!!!
baru jer kami bercadang-cadang nak bawa baby gi beli car seat ngan baju raya
dah kena perli camtuh
nampak gayanya tak leh bawa keluar ar si baby ayra
susah susah..
maybe my mom dah terlalu attached ngan ayra
so dia x mo renggang langsung ngan cucu dia..
alhamdulillah..
tapi tuh lah
aku ngan beckham makan hati berulam jantung jer lah



No comments: