Wednesday, March 4, 2009

Maklumat Lanjut PRUBSN

Oleh sebab ramai gak yang tanya kan
So aku perturunkan promote kat sini
So far aku dah survey ke hulu kehilir (depan komputer)
tanya kawan kawan dalam dan luar negeri (malaysia jer lah)
Apakah insuran yg terhebat ececehhh
Tapi apa yang penting
Duit yg kita laburkan tuh
kemana perginya
dan worth it or not..
so apa yg aku cari
Yang ada medical card, protection value yg tinggi, dan pulangan yang berbaloi dan dijamin
So far apa yang aku dh survey..
AM Insuran- medical card separate dan costly hanya boleh claim utk spital KPJ Sahaja di seluruh Malaysia.. cost atas dari RM 150
ING - Medical card accept kebanyakkan hospital tapi.... cost tak consistent setiap 1/2 tahun akan naik harga.. yg lelain insured sama ada saving juga cost juga lebih dari RM 100
Pru Bsn Takaful nih so far mmg membuatkan aku angguk setuju terus sebab.. ini pendapat aku ok..
1. Cost yg amat berbaloi less minimum RM 70 (untuk bayi sebelum 1 tahun, kalo join baby dh umur lebih setahun cost dia maybe min RM100 kena tanya agen)
2. Ada medical card - Rm 500,000 (Lifetime limit)- Kalo islamic RM 100,000 jer sila tanya agen korang
3. Roam n board coverage RM 100 (sbb aku bayar 70 jer if korang bayar lebih lg tinggi)
4. Hospital benefit perday RM 200 (duit poket utk korang)
5. Free saving due to critical illness (if parents (atas nama sapa insuran nih) pass away, duit tetap dapat 30K lepas dia umur 18 tahun, dan x perlu bayar monthly insuran)
6. Death Benefit (RM 10,000)
then yg lelain sama ngan mana2 insuran
7. Ini yang paling best.. by umur 18 if ayra nak masuk college aku ada saving up to 30K (insyallah)
(kalo convetional saving RM 70 x 18 tahun (216 bulan) = RM 15,120.00 tapi saving kat dlm ni aku dpt double lar sikit lama2 jadi bukit)
Itu jer lah yg mampu aku bagi penerangan,
aku bukan agen so tak pandai sangat
kalo ada duit lebih korang leh invest up to beberapa ratus
tapi aku n beckham setakat ni jer yg mampu
nnti kalo dh ada duit lebih kami up lagi
hi hi hi
sekian, selamat berinsuran...

No comments: