Sunday, August 5, 2012

Ku berserah


Biarlah org nak kata aku minta simpati, or tak habis2 mengeluh ini life aku bukan life depa..
And im not angel.. Cuma manusia biasa yg ada sekeping hati,iman senipis bawang dan kesabaran yang perlu di pinjam dari mana2 manusia yang sudi nak beri..

Mungkin lain sikit posting blog kali ni..
Apa yang pasti aku dah penat and letih sangat-sangat..
Yang rapat dgn aku pasti tahu..
Dah berapa banyak kerja aku tukar..
Kalau ikut rsume aku ni mcm job hopper..
Syyukurlah aku senang nakmdapat kerja..
Tapi disealik mudahnya allah beri aku rezeki tu
Aku selalu diuji..

Selalu sangat...and sangat2...
Aku tak nampak lagi apa hikmah disebaliknya..

Untuk kali ni dah berapa banyak air mata tumpah kat tempat kerja kali ni..
Kali ni betul2 demotivated..sanhat2 betul demotivated..
$$$ banyak kat sini..
Tapi hati kosong... Jiwa kosong..
Setiap hari aku tadah tangan and doa..
Jauhkan aku dari manusia berhati busuk dan kejam..
Orang kata kalau ada orang baik pasti ada org jahat sekelilingnya..
Baru seimbang, biarlah aku perasan sendiri yang aku ni orang baik..

Dan kali ni buat sekiankalinya aku takut
Takut pulak nak cr kerja baru..
Sebab aku dah rasa mana2 tempat kerja pun sama...
Politik, yg bodek, yg mengadu domba, yg tak buat kerja depan boss tapi naik pangkat, boss bodoh tp berlagak pandai, boss mcm diktator, racist, tikam belakang, oh myyyy semua samaaaa..

Mungkin tempatkorang pun ada orang2 camni kan?
Aku sekarang cuma ada allah,family and kwn2 yang betul kwn untuk aku mengadu..
Walaupun diaorang x faham betapa hati aku ni dah x kuat nak tempuh2 benda yg menyakitkan hati..

Yup, sekurang2 nya aku ada kerja..ada gaji,
Yup, tak pernah aku tak bersyukur.. Ini nikmat dariNYA..
Yup, ini juga ujian darinya.. Cuma aku perlu luahkan supaya tak terbeban dipikiran
Yup, manusia lain lahi berat masalahnya apalah sangat dengan masalah aku.. Tapi aku ni kan manusia jugak..
Yup, insyallah tuhan tak uji hambanya melebihi kekuatan hambanya melalui ujian itu..

Esok isnin aku isihar cuti untuk diri aku walaupun kl x cuti nuzul quran tapi ic aku selangor..

Doakan aku baik2 ajerya teman..


3 comments:

zonaku said...

sabar.....



*x tau nk pesan apa dah*

nanonano said...

Semoga dipermudahkan segalanya sayang :)

Elyn Sani said...

Meh I pinjam kan bahu dan bagi u separuh sabar I ye!! Bertabah la sahabat...