Ayra demam lagi..
Bulan Mei nih jer
Dah 3 kali jengah KPJ
Doktor pun dah kenal Ayra
Ayra pun dah kenal doktor
Asal nampak nurse baju biru jer
Ayra lari or jerit2 nangis..
Tak tau mana silap
Tak tau apa silap
Mak waras mana yang nak anak sakit?
MAk yang gila jer nak pijak2 anak, nak sumbat anak dalam toilet bowl!
Mujur.. ada public holiday
Cuti 3 hari tuh..dapat lar aku jaga ayra
Sepenuhnya..
Harini kena datang kerja
Ikut hati ni
Nak MC jer..
Tapi ada benda yang urgent kena settle
Sampai Jumaat nih
Sedihnya lah hati aku nih
Tak sabar nak tunggu ayra besar
Orang cakap
Budak2 kecik memang senang demam
Esok dah besar ok lar tuh
yer ker?
Ok nak google..
Prevent dari demam?
Ada ker?
Monday, May 31, 2010
Sunday, May 23, 2010
Cerita yang sama berulang2
Bukan tak nak update
Tapi kalau update
Benda yang sama dok ulang2
Korang pun bosan..
Kan kan kan..
Tapi update jugak lar
DAh alang2 aku log in ke dashboard nih kan
Masih lagi di tempat kerja lama
hari tu dapat offer
Company besar gak lar tapi EDUCATION
Gaji 10% more dari sekarnag
Benefit tak ada..
No medical card
Claim poliklinik biasa jer
Kena report to 4 bosses
Indian (ok aku bukan racist, tapi fact)
So aku decide
MENOLAK...........
Then last week
Gi interview kat Kajang
Company BERHAD ar
Memang company besar dabak giler
tapi gaji naik Rm50 jer..
Hiks..
Benefit kurang 1-2 jer dari sekarnag
Bos : chinese
tapiiiiiiiiiiiiii
kena kerja on saturday halfday alternate
ni yang buat aku mcm beratttt jer...
Aku dah accept tapi masih berbelah2 bagi
nak pi ke tak pi..
sebab ms interview tu
ada kejadian yang menyebabkan
aku kena pikir 7-8 kali
nak join ke tak nak
sebab ada staff dok bergaduh ngan boss
siap ada perkataan carut2 ha ha ha scary dowh!!!
Ha tu jer lah
Update
terkini..
kalau korang
accept tak???
Pening ar!
Tapi kalau update
Benda yang sama dok ulang2
Korang pun bosan..
Kan kan kan..
Tapi update jugak lar
DAh alang2 aku log in ke dashboard nih kan
Masih lagi di tempat kerja lama
hari tu dapat offer
Company besar gak lar tapi EDUCATION
Gaji 10% more dari sekarnag
Benefit tak ada..
No medical card
Claim poliklinik biasa jer
Kena report to 4 bosses
Indian (ok aku bukan racist, tapi fact)
So aku decide
MENOLAK...........
Then last week
Gi interview kat Kajang
Company BERHAD ar
Memang company besar dabak giler
tapi gaji naik Rm50 jer..
Hiks..
Benefit kurang 1-2 jer dari sekarnag
Bos : chinese
tapiiiiiiiiiiiiii
kena kerja on saturday halfday alternate
ni yang buat aku mcm beratttt jer...
Aku dah accept tapi masih berbelah2 bagi
nak pi ke tak pi..
sebab ms interview tu
ada kejadian yang menyebabkan
aku kena pikir 7-8 kali
nak join ke tak nak
sebab ada staff dok bergaduh ngan boss
siap ada perkataan carut2 ha ha ha scary dowh!!!
Ha tu jer lah
Update
terkini..
kalau korang
accept tak???
Pening ar!
Thursday, May 13, 2010
Surau
Merujuk entri dilla.. Surau Haunted
Tadi terpikri nak update blog camnih
Actually masa aku mula2 masuk
dah terasa sedih dah
sebab ms dulu kat opis lama
even company tu chinese majoriti
tapi diaorg tak kisah if aku nak solat dalam bilik meeting
Tapi kat sini not prohibited..
Takut occupied.. kalo nak meeting kang
disuruh pi surau yg disediakan
Imagine 20 company
share satu surau..
yang sekangkang kucing..
Kalau sekangkang kucing takper
kalau bersih
Nih..
kat situ lar
cleaner2 tido
makan
tukar baju
makeup2
citer pasal cowok2
kekeke..
Tapi yang pelik
surau lelaki bersihhh jer
besar jer..
kenapa eh??
kenapa surau perempuan kecik?
Anyway...
Dila leh compare ngan surau tmpat dila
ngan akak..
mana lagi teruk
tapi..
sebenarnya tu bukan alasan untuk tak solat kan?
zaman nabi2 lagi susah nak solat..
ahaks.
just nak share ngan korang jer..
Tadi terpikri nak update blog camnih
Actually masa aku mula2 masuk
dah terasa sedih dah
sebab ms dulu kat opis lama
even company tu chinese majoriti
tapi diaorg tak kisah if aku nak solat dalam bilik meeting
Tapi kat sini not prohibited..
Takut occupied.. kalo nak meeting kang
disuruh pi surau yg disediakan
Imagine 20 company
share satu surau..
yang sekangkang kucing..
Kalau sekangkang kucing takper
kalau bersih
Nih..
kat situ lar
cleaner2 tido
makan
tukar baju
makeup2
citer pasal cowok2
kekeke..
Tapi yang pelik
surau lelaki bersihhh jer
besar jer..
kenapa eh??
kenapa surau perempuan kecik?
Anyway...
Dila leh compare ngan surau tmpat dila
ngan akak..
mana lagi teruk
tapi..
sebenarnya tu bukan alasan untuk tak solat kan?
zaman nabi2 lagi susah nak solat..
ahaks.
just nak share ngan korang jer..
Tuesday, May 11, 2010
Takmau bukak tapi terbukak jugak
Tetiap hari datang kerja
Aku berazam tak mo bukak FB (facebook)
Tapi tangan ni gatal jer taip
www.facebook.com
keh keh keh
korang camtuh tak?
ngaku jer lah
la la la la
Aku berazam tak mo bukak FB (facebook)
Tapi tangan ni gatal jer taip
www.facebook.com
keh keh keh
korang camtuh tak?
ngaku jer lah
la la la la
Subscribe to:
Posts (Atom)
